Pentru o mai bună desfășurare a competițiilor de ciclism desfășurate pe teritoriul României, Colegiului Central al Arbitrilor dorește să aducă la cunoștința organizatorilor de evenimente câteva aspecte, enunțate în cele ce urmează.

copii

Anul 2017 a fost un an de tranziție în care, în anumite situații, s-au acceptat excepții de la regulamentul UCI. Organizatorii care au fost în această situație au fost atenționați că la următoarea ediție, din anul 2018, se vor aplica întocmai regulamentele Uniunii Cicliste Internaționale. Având în vedere aceste standarde, vă comunicam elementele de bază ale regulamentului care trebuie respectate în organizarea concursurilor:

Șosea:

  1. să se ia legătura și să se invite șoferi, pe mașini de juriu, posesori de licență emisă de FRC sau UCI, cu categoria de „commissaire” sau „vehicle driver”, conf. Art. 1.1.010; totodată, atragem atenția că și organizatorul trebuie să fie posesor de licență emisă de FRC sau de UCI, conform aceluiași articol;
  2. punctele de sprinturi intermediare și cele de cățărare să fie echipate minim cu detector de transponderi (chipuri) sau, în cel mai bun caz și de foto-finish, conform art. I.2.6, din Ghidul Organizatorului, publicat de UCI
  3. organizatorul să se ocupe de: distribuirea numerelor de concurs, după ce comisia de arbitri a verificat licențele sportivilor și la final, de distribuirea rezultatelor, numai după ce au fost confirmate de către comisia de arbitri, conform Ghidului Organizatorului
  4. să se ia legătura și să se invite în cursă min 1 moto „blackboard”, conf. art. C.1. din Ghidul Organizatorului (un moto blackboard este compus din 2 persoane)
  5. să se ia legătura și să se invite în cursă minim 1 motocicletă info, conform C.1. din Ghidul Organizatorului
  6. să se ia legătura și să se invite în cursă un număr necesar de moto marshall și regulatori licențiați de FRC sau de UCI, pentru siguranța cursei, conf. art. C.3.1. din Ghidul Organizatorului
  7. să se ia legătura și să se ceară autorităților competențe (Poliția Română, Poliția Rutieră, Poliția Locală, Jandarmeria etc.) să fie prezenți într-un număr suficient, atât în cursă, cât și pe traseul cursei, pentru a putea folosi în siguranță metoda de închidere „rolling road closure” practicabil în România.
  8. să se ia legătura și să se invite în cursă un „race radio announcer”, licențiat de FRC, conf. art. H.5 din Ghidul Organizatorului
  9. Ședința tehnică se va organiza, de preferat, în ziua anterioară concursului, nu mai târziu de 2 ore înaintea primului start
  10. Ghidul tehnic va respecta criteriile de organizare și desfășurare prevăzute în regulamentele UCI
  11. Organizatorul va asigura deplasarea, cazarea și masa comisiei de arbitri la un nivel de calitate decent
  12. Organizatorul va respecta întocmai standardele de lungime, lățime, durată, profil, obstacole ale traseului de concurs, precum și numărul și amplasarea zonelor tehnice, de alimentare, de marshali (oficiali de traseu) și a celor de prim ajutor
  13. Organizatorul va respecta întocmai cerințele/regulile legate de primul ajutor

Mountain Bike:

  1. Ghidul tehnic al concursului va fi transmis de către organizatori către președintele comisiei de arbitri (PCP) cu minim 30 de zile înainte de data desfășurării concursurilor la nivel național și cu minim 60 de zile înaintea desfășurării concursurilor înscrise în calendarul UCI
  2. Ghidul tehnic va respecta criteriile de organizare și desfășurare prevăzute în regulamentele UCI; – modelul ghidului UCI pentru organizatori poate fi găsit la finalul acestui comunicat sau pe site-ul FRC
  3. Comisiile de arbitri naționali FRC vor fi alcătuite astfel:
    • pentru cursele UCI și Campionatele Naționale se va aplica art. 1.2.116 din Regulamentul UCI
    • pentru cursele care nu apar în calendarul UCI, la disciplinele XCM/XCP/XCE/XCS/XCC/4X/Enduro, vor fi delegați minim 2 arbitri naționali, iar la disciplinele XCO/DH vor fi delegati minim 3 arbitri naționali;
  4. Organizatorul va asigura deplasarea, cazarea și masa comisiei de arbitri la un nivel de calitate decent.
  5. Organizatorul va facilita prezența comisiei de arbitri la locația concursului pentru inspecția traseului, validarea înscrierilor, ședințele tehnice, antrenamentele oficiale, cu minim 24 de ore înainte de start
  6. Organizatorul va închide înscrierile în ziua anterioară concursului și nu va accepta înscrieri în ziua concursului
  7. Secretarul din comisia de arbitri va distribui numerele de concurs exclusiv pe baza licențelor FRC ale sportivilor înscriși, iar licențele vor rămâne în custodia comisiei de arbitri până după ceremonia de decernare a premiilor
  8. Ceremonia de decernare a premiilor va fi organizată în termenul maxim prevăzut de regulament, în funcție de disciplina concursului respectiv
  9. Arcadele gonflabile sunt strict interzise deasupra traseului de concurs cu excepția celor asigurate cu schelet metalic, care să nu permită prăbușirea peste traseul de concurs, în caz de dezumflare sau vânt puternic. Amplasarea laterală, de-a lungul traseului, este permisă.
  10. Este obligatorie existența și marcarea liniei startului și a finish-ului conform standardelor UCI
  11. Este obligatorie respectarea standardelor UCI pentru zona de start/finish (lungime, lățime, înclinație)
  12. Echipamentul trebuie să respecte măsurile regulamentare legate de siguranță.
  13. Organizatorul va respecta întocmai standardele internaționale de: marcare, semnalizare, securitate și asigurare a traseului de concurs, precum și publicarea acestuia înainte de concurs la race office, zona de start/finish și în ghidul tehnic
  14. Organizatorul va asigura comisiei de arbitri un spațiu adecvat, în apropierea zonei de start, ferit de soare, ploi, vânt și dotat cu surse de energie electrică și internet.
  15. Organizatorul va respecta întocmai standardele de lungime, lățime, durată, profil, obstacole ale traseului de concurs, precum și numărul și amplasarea zonelor tehnice, de alimentare, de marshali (oficiali de traseu) și a celor de prim ajutor
  16. Organizatorul va respecta întocmai cerințele/regulile legate de primul ajutor
  17. Ședința tehnică se va organiza, de preferat, în ziua anterioară concursului, nu mai târziu de 2 ore înaintea primului start
  18. Obligatoriu, în ziua precedentă competiției se va asigura o sesiune de antrenamente oficiale pentru cursele UCI și Campionate Naționale și cel, mai târziu în dimineața zilei de concurs, pentru cursele non-UCI
  19. Organizatorul va transmite listele de start către comisia de arbitri în preziua concursului și le va afișa în zona de start și race office, după terminarea înscrierilor.
  20. Se va organiza obligatoriu ședința cu marshalii (oficialii de traseu), organizatorul și comisia de arbitri în seara precedentă concursului
  21. Organizatorul va asigura condițiile regulamentare pentru efectuarea controlului anti-doping, dacă este prevăzut în regulamentul concursului
  22. Organizatorul va furniza fiecarui concurent câte 2 exemplare ale numarului de concurs: unul care se va amplasa pe ghidonul bicicletei și unul care se va prinde cu 4 ace de siguranță pe spatele tricoului concurentului, la nivelul șoldurilor acestuia

Lista cu personalul licențiat va fi publicată pe pagina web a Federației Române de Ciclism.

Mulțumim pentru înțelegere și colaborare. Vă stăm la dispoziție cu recomandări, sugestii, opinii și cu personal calificat pentru a vă ajuta ca și în viitor să aveți curse organizate cu succes.

Colegiul Central al Arbitrilor Zoltán Györfy – președinte; Narcis Costache – membru; Cristian Losonczi – membru

Model ghid tehnic

Ghidul Organizatorului Șosea

Ghidul organizatorului MTB